Gyerekek, szülők méregették az iskola előtt álló furcsa autót.
Környezetvédelmi nap az általános iskolában
A Beszédes József Általános Iskola az Energiaügyi Minisztérium és a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók által kiírt és támogatott pályázaton környezetvédelmi napot szervezett. E program keretei közt napokon át az iskola előtti parkolóban állt egy légszennyezést mérő autó. Adatait a gyerekek minden nap megkapták és grafikonon elemezték a tapasztaltakat. A mérések szerint reggel nyolc és délután négy óra körül volt a legrosszabb a levegő minősége. Az ügyesebbek rögtön rájöttek az okára. Az iskola körül ekkor jár a legtöbb autó.
Érdekes előadások, látványos bemutatók
Május 18-án a 7. és 8. osztályosokat érdekes előadások, bemutatók várták a levegő szennyezéssel kapcsolatban. Szöllősi – Sebestyén Rita projekt koordinátor elmondta, hogy nem véletlenül lett a légszennyzés a kiemelt téma. A levegő minőségét ugyanis nehezen érzékeljük, de ugyanakkor képesek vagyunk szabályozni. Ezt tapasztalták a diákok, mikor az iskolában elhelyezett mérőműszereken a levegő minőségét figyelték, például egy üres, majd egy tanulókkal telt osztályban. A tornateremben óra alatt és a szünetben. Meglepődtek a változás mértékén. Sokan talán először szembesültek ilyen egyértelmű formában a probléma jelentőségével. A projekt vezető ezért tartja fontosnak ezeket a környezetvédelemmel kapcsolatos programokat. Egy külön tanteremben igen látványos módon szemléltették a fűtéssel kapcsolatos jelenségeket. Mivel fűthetünk és mivel nem. Bemutatták a műanyagok égésekor keletkezett káros égéstermékeket.
Kötetlen beszélgetés, vélemények, információk gyűjtése
Az előadók valamennyien képzett környezetvédelmi szakemberek, akik a gyerekekkel beszélgetve sok érdekes információt gyűjtöttek, és egyben át is adtak a gyerekeknek. Szóba került az otthoni mindennapi élet. Mely háztartási eszközök, vegyszerek miképpen hatnak környezetünkre. Főzési, fűtési technológiák. Az egyes tanórákon – például földrajz, kémia, biológia – miképpen jelenik meg a probléma. A gyerekek a médiákon keresztül milyen információkhoz jutnak, mennyire tájékozottak. A projekt koordinátor szerint a fiatalok érdeklődőek voltak, érzik a probléma súlyát, és ez az akció is hozzájárult ahhoz, hogy tudatosult bennük, lehet és kell is cselekedni ez ügyben. Az iskolavezetés igen hasznosnak tartotta ezt a programot, a gyerekeket lekötötte, sok új információt szereztek és fény derült a műszeres autó titkára is.