A vállalkozásában elért kiemelkedő eredményeiért, valamint közéleti tevékenységéért kapta meg Dávid István az „Év vállalkozója” címet Tolna vármegyében.
Megyei díjat vehetett át
A díjat a Tolna Vármegyei Vállalkozók Országos Szövetsége, vagyis a VOSZ adta át, ők szavazták meg, hogy ki részesülhessen ebben az elismerésben. A díjat Szekszárdon, a Babits Mihály Kulturális Központban vehették át az érintettek, ahol nem csak ünnepélyes ceremónia, de egy színvonalas műsor és természetesen egy fogadás is a program része volt.
Egy vendéglátós születése
Dávid István neve mára már összefort az Aranyfácán Étteremmel és a Kele Csárdával, azonban kevesen gondolnánk, hogy eredetileg mezőgazdásznak tanult. Mivel azonban mindez a rendszerváltás bizonytalan idején játszódott le, úgy döntött, hogy átképzi magát, és jelentkezett a Vendéglátóipari Szakközépiskolába. Frissen kilépve az iskolapadból a Balaton felé vette az irányt, ahol 5 évig dolgozott, ezt követően döntött úgy, hogy szeretne egy állandó helyet üzemeltetni, így nyílt meg 1995-ben az Aranyfácán Étterem, jó pár évvel később, 2018-ban pedig a Kele Csárda is az ő irányítása alá került.
Nagyon sok rendezvényre járnak
A forgalmuk nagy részét az átutazók teszik ki, illetve van már egy jól kiépült menüztető rendszerük is. Amit viszont feltétlenül meg kell említenünk, azok a rendezvények, hiszen magában az étteremben is sok ilyet tartanak, de gyakran találkozhatunk Dávid Istvánék csapatával különféle rendezvényeken. Vegyük alapul mondjuk a vásárt, ahol egy biztos, az ő standjukkal feltétlenül találkozni fogunk. A kolbászt, hurkát, amit helyben sütnek ki, ők készítik el 1-2 nappal előbb, de egy rendezvényhez kipakolni is hatalmas logisztikát igényel, amiben szintén nagy tapasztalatuk van már.
Sokan már 20 éve vele dolgoznak vele, kollégái állandóak, a két egységben jelenleg kb. 50-en dolgoznak. Nagyjából 10-15 éve az utánpótlás „neveléssel” foglalkoznak, hiszen rendszeresen megfordulnak náluk tanulók, sőt, a Magyar László Szakiskolával is állandó kapcsolatban vannak.
Alapelvük, hogy mindig olyan minőségű ételt és kiszolgálást biztosítsanak, amit ők is elvárnának egy étteremben.
Kemény, kitartó a munka, sok az éjszakázás, de igyekeznek kialakítani a munka – magánélet egyensúlyát. Amikor átadták Istvánnak a díját, külön kiemelték, hogy a Covid alatt sem küldtek el egy dolgozót sem, ilyen tekintetben nagyon eltökéltek voltak, mindenképpen olyan megoldást akartak keresni a járványhelyzet alatt, amivel ez megvalósítható – így kezdtek bele az intenzív házhoz szállításba.
Nézzék, hallgassák meg beszélgetésünket Dávid Istvánnal: