Kövesdi Ricsi online karrierje még az általános iskolában kezdődött, jelenleg pedig már több mint 136.000 feliratkozója van a YouTube csatornáján.
Minden az általános iskolában kezdődött
Gyerekként a barátaival sokat nézték a YouTubereket, beszélgettek arról, hogy milyen tartalmakat tettek fel – így merült fel Ricsiben az ötlet, hogy ők is elkezdhetnének tartalmat gyártani. A kezdeti móka hamar megszokássá vált, a videókat pedig egyre többen megnézték, nőtt a feliratkozók száma. Többféle anyagot készítettek, ilyen tekintetben egy kicsit utánozták a nagyokat, olyan videókat gyártottak, amiket náluk láttak. Akkoriban az egyik barátjuk kartonfegyverek készítésével foglalkozott, ezekkel sokat filmeztek hatodikos korukban, saját elmondása szerint is vicces, de aranyos videók készültek.
Amikor a csapatból egy lett
Kezdetben egy barátjával közösen futott a YouTube csatornája, de amikor érezte rajta, hogy benne nincs meg az az elhivatottság, amivel ő ezt csinálni szeretné, egyedül folytatta tovább. Egyre jobban mentek a dolgok, már több mint 2000 feliratkozója volt, amikor beütött a baj, egy online csaló átverte az akkor még fiatal fiút és elvesztette az oldalát.
Családja és barátai biztatták, hogy, ha szeretné ezt csinálni, akkor kezdje elölről, ő pedig így is tett. 2017 óta pedig már több mint 136.000 feliratkozója van a csatornájának.
2018-ban csatlakozott a TikTok közösségéhez, ide a mai napig sokszor véletlenszerűen készít tartalmakat, éppen, ami eszébe jut. Míg a YouTube-on többnyire vlogokat és gameplay (amikor egy játékos felveszi, hogy valamivel játszik) videókat publikál, addig ezen a platformon az állatos videóival futott be.
A malaca, Kojac és a kutyája, Diego igazi közönség kedvenc, van videója, amit már 1 millióan láttak.
A stratégia
A vicces, random tartalmak mellett természetesen igyekszik egy stratégiát is kialakítani. Éppen ezért minden platformra támaszkodik, átfedésekkel. A játékokkal kapcsolatos újdonságokról az elsők között szeret beszámolni, méghozzá úgy, hogy, ha valaki rákeres, akkor jó helyen jelenjen meg, hiszen a közönségének jelentős része a videójátékos tartalmaiért követte be. Sőt, ha pl. új YouTube videója jelenik meg, akkor biztosan láthatunk majd róla az Instagramon, a TikTok oldalán egy-egy videót, képet, a keresztbe reklámozás bevett manőver a tartalomkészítők között.
Ricsi arra is odafigyel, hogy, mikor a legaktívabb a néző közönsége, milyen tartalmakat szeretnek – viszont úgy véli, nem szabad belesüppedni a jóba, fontos a megújulás, mert, aki nem így tesz, hamar lemarad.
Amikor minden megborul
A karrierjét jelenleg több olyan platformra tette fel, amik bármikor úgy dönthetnek, hogy letörlik, tiltják a felhasználót. Ez nem mellesleg már vele is többször megtörtént TikTok-on, ahol jelenleg is 160 ezren követik és már 4,4 millió lájkot kapott – félő, hogy a következő már végleges lesz, ami ellen semmit nem tud tenni, hiszen egy robot végzi a takarítást.
A stratégiája részeként, pont amiatt, mert ez ellen nem tehet semmit, igyekszik minden platformon aktív lenni, sőt, egy tartalék oldalt is felépített TikTok-on, hogy, ha ismét ilyen helyzetbe kerülne, akkor is tudjon mit tenni.
Ha mi el tudnánk képzelni, hogy mi folyik az élő adásokban…
A TikTok egyik legnépszerűbb eszköze az élő adás, itt sokszor versenyeznek, játszanak egymással a felhasználók. Lehet like-okat, sőt ajándékokat is küldeni a TikTokereknek – utóbbiért akár mélyebben is a zsebünkbe kell nyúlnunk, hiszen fizetősek. Az ilyen adások során gyakran a lehető legelvetemültebb dolgok történnek meg, volt olyan felhasználó, aki felgyújtotta a haját, mert elvesztett egy fogadást, vagy éppen a fejét húzta le a WC-n.
Ricsi számára azonban fontos a felelősségtudat, hiszen fiatalok követik, náluk a vesztesnek maximum 5 fekvőtámaszt kell lenyomnia.
Élőben, a fesztiválról
Végül egy kis személyes történet morzsa, arról, hogy én hol ismertem meg Ricsit. Idén júliusban ugyanis ő volt a PARTI Fesztivál házigazdája, az a személy, aki felkonferálta az előadókat, valamint a programot megelőzően segített a marketingben is.
Volt már, hogy az élő adását több mint 2700-an nézték, azonban számára is egy teljesen más élmény volt, hogy szemtől szembe látta azokat, akikhez beszélt, és látta a reakcióikat. Pozitívan, büszkeséggel élte meg ezt az első alkalmat, amennyiben teheti, a jövőben is szeretne Dunaföldvárért tenni.