1938 októberében adták át a Kecskemét és Dunaföldvár közötti műutat, amely az országos közlekedésfejlesztési program egyik jelentős állomása volt. Az esemény egy szélesebb körű infrastrukturális beruházássorozat részeként valósult meg, amelynek célja az ország gazdasági helyzetének stabilizálása és a régiók közötti közlekedési kapcsolatok javítása volt.
Az 1930-as és 1940-es években Magyarországon számos ilyen fejlesztés zajlott, amelyek az ipar és a mezőgazdaság modernizálását, valamint a regionális egyenlőtlenségek csökkentését célozták. A Kecskemét és Dunaföldvár közötti új főközlekedési út ünnepélyes átadása is ebbe a kontextusba illeszkedett, hiszen az út az Alföld és a Dunántúl gyors és hatékony összeköttetését szolgálta. Ez a jelentős infrastrukturális fejlesztés a kormány útépítési tervének fontos elemeként valósult meg, amely az Alföld egyik fő közlekedési útvonalaként funkcionált.
Az Alföld és a Dunántúl közötti útvonal megépítése és átadása egy stratégiai fontosságú beruházás volt, amely az ország belső közlekedését kívánta hatékonyabbá tenni. Az új útvonal nemcsak a közlekedési idő lerövidítését, hanem a gazdasági kapcsolatok erősítését is szolgálta, hiszen lehetővé tette az áruk és szolgáltatások gyorsabb és könnyebb szállítását a két régió között. Az útvonal tovább építése kelet felé a Tiszántúl irányába egészen Gyuláig húzódott volna, míg nyugat felé a Dunántúlon két ágra szakadt: egy északi ág Győr felé, míg egy déli ág Pécs irányába vezette volna a forgalmat, ezáltal biztosítva a régiók közötti hatékony és gyors összeköttetést.
Ez a nagy, országos transzverzális útvonal közvetlen összeköttetést hozott volna létre a Tiszántúl és a Dunántúl között, hozzájárulva ezzel az ország gazdasági és társadalmi fejlődéséhez. Az új úthálózat gyorsabb és hatékonyabb közlekedést biztosított volna mind az áruszállítás, mind a személyforgalom számára, ezáltal elősegítve a régiók közötti együttműködést és fejlődést.
Az átadási ünnepségen hangsúlyozták, hogy ez az út nemcsak a közlekedési infrastruktúra fejlesztésében jelentett előrelépést, hanem egyben az ország regionális egyensúlyának megteremtésében is fontos szerepet játszott.
A felvételeket a Nemzeti Filmintézet Filmarchívum engedélyezte.
A korabeli filmhíradó felvétele az eseményről megtekinthető a Nemzeti Filmintézet Filmarchívum oldalán:
Filmhíradók Online / A Kecskemét és Dunaföldvár közötti műút átadása (filmhiradokonline.hu)