
Tanárok, diákok közösen állították össze a feladatokat
Nem véletlenül február elején rendezték meg ezt a vetélkedőt -indokolta az időpontot Farnek Mónika intézményvezető -hiszen február közepén kell jelentkezni az általános iskolásoknak a középiskolák irányába. Ez a rendezvény egyfajta hírverést is jelentett a Magyar László Gimnázium számára. Az érdeklődés nagy volt. A házigazdák három csapata mellett 12 általános iskolás csapat jelentkezett, részben a helyi iskolából és a környékbeli településekről, például Bölcskéről, Madocsáról, Dunaegyházáról, Hartáról. Némelyik kísérő tanár a folyosón sétálgatva saját tablóját keresgélte, mivel hajdanában a gimnázium diákja volt.


Népek, nyelvek, kultúrák
Ez volt a vetélkedő pontos címe. Angol, olasz, német, orosz és magyar kultúrértékek felismerése, elemzése öt állomáshelyen. Ez volt a forgatókönyv. A szervezők igyekeztek a diákok életkorához igazodni /12 -14 év/. A feladatok inkább játékos jellegűek voltak. Nem a lexikális tudás volt a meghatározó -noha erre is szükség volt -hanem a kreativitás, a leleményesség. Versekből, dalokból, ételkülönlegességekből kellett felismerni egy – egy országot, népcsoportot. Volt olyan feladat, amelyben idegen nyelven kellett társalogni, vagy dalra fakadni. Korunk legmodernebb vívmánya, a mesterséges intelligencia is megjelent néhány feladat esetében. Gyakran csendült fel harsány kacagás egy-egy teremből, mely a hangulatra utalt, máshol a néma csend jelezte, hogy igencsak koncentrálnak valamire a versenyzők.


Az állófogadás is hozott meglepetéseket
A program végén az ebédlőben gyűltek össze a fiatalok. A szervezők megköszönték a részvételt, és apró ajándéktárgyakat és emléklapot osztottak szét köztük. Az asztalokon pedig különböző süteményeket, édességeket, italokat lehetett fogyasztani. Kóstolhattak angol, vagy orosz teát, német perecet, olasz krémeket, s magyar hungarikumokat. A diákok és tanárok még hosszú percekig beszélgettek, felelevenítve a verseny egy-egy érdekes pillanatát, epizódját.

Folyt. köv.
A gimnázium már a folytatásban gondolkodik. Az egyes munkaközösségek saját területük témáiból szeretnének összeállítani feladatokat. A matematikusok anyaga már kész. Tehát diákok, figyelem! Tavasszal jön a matematika vetélkedő, nyilván hasonló légkörben, hangulatban, nagy nevetések és feszült koncentráció kíséretében.