Friss hírekkel jelentkezünk az új hét alkalmából is, egyenesen, frissen, a Polgármesteri Hivatalból.
Olajgyűjtőket telepítenek
Új közterületi sütőolaj gyűjtőket telepítenek a városban. Három helyen találkozhatunk majd velük: a Piactéren, a Hunyadi Parkban, valamint külvégen a Kéri utca/ Iskola utca háromszögében, a volt Hambalkó boltnál, az üveggyűjtőnél.
Igazgatási szünet
December 23-tól január 3-ig tart az idei szünet a Polgármesteri Hivatalban, ez idő alatt nincs ügyfélfogadást. Ügyeletet tartanak azonban december 28-án 8 és 12 óra között.
Idén az utolsó munkanap december 22-én lesz, 8-tól 12 óráig jöhetnek az ügyfelek.
Fontos, hogy ez a szünet igaz az összes államigazgatási szervezetre, így például a Kormányablakra, a Magyar Államkincstárra, Földhivatali ügyekre is.
Decemberi fogorvosi ügyelet
Hamis hívásokra hívják fel a figyelmet
A Tolna megyei Rendőr-főkapitányság vishingre, vagyis olyan csalárd telefonhívásokra hívja fel a figyelmet, amelyek érzékeny (személyes, banki, stb.) adatok megszerzését célozzák.
A vishing (az angol „voice” és „phishing”, vagyis hang és adathalászat szavak kombinációja) olyan telefonos csalás, amelynél a támadó megpróbálja személyes, pénzügyi vagy biztonsági információi megosztására, vagy pénz átutalására rávenni az áldozatokat, akik általában banki ügyfelek. Tipikus formája a vishingnek, amikor a csaló az adathalász hívás során megpróbálja elhitetni a felhasználóval, hogy ténylegesen egy banki alkalmazottal beszél, és egy pénzügyi tranzakció során fellépett hiba vagy csalásgyanú miatt telefonál.
Mit tegyen hamis banki hívás esetén?
- Kezelje óvatosan, fenntartással a kéretlen telefonhívásokat!
- Minél sürgetőbb a hívás és az üzenet, annál gyanúsabb! Lassítson és gondolja át alaposan, hogy mit is kérnek valójában!
- Gyanús telefonhívás esetén ne adjon meg személyes adatokat és szakítsa meg a beszélgetést!
- Ha a kijelzett telefonszám valóban a bank ügyfélszolgálati telefonszáma, az sem garancia arra, hogy tényleg onnan keresik. Annak az ellenőrzésére, hogy az illető valóban az, akinek mondja magát, keresse meg a szervezet telefonszámát (a weboldalukon vagy online kereséssel), és lépjen velük kapcsolatba közvetlenül!
- Ne használja az ellenőrzéshez a hívó által megadott telefonszámot! A szám hamis lehet, vagy kifejezetten a csaláshoz hozhatták létre.
- A csalók az interneten könnyen megszerezhetik az alapvető információkat Önről vagy a vállalatról, amelynek dolgozik, például a közösségimédia-profilok felhasználásával. Nem bízhat meg a hívóban csak azért, mert ő ismeri ezeket az adatokat!
- Soha ne adja meg a betéti vagy hitelkártyája PIN-kódját, CVV kódját, vagy az online banki jelszavát! A bankok/banki ügyintézők sosem kérik el ezeket az információkat!
- Soha ne telepítsen mások kérésére olyan programot számítógépére vagy telefonjára, amit nem ismer!
- Soha ne utaljon pénzt telefonon érkező kérésre! Egy bank sosem kér ilyet.
- A csalási szándékú hívásokat jelentse a bankjának!
1 thought on “Hivatali hírek”