Aktuális hírek egyenesen a Dunaföldvári Polgármesteri Hivatalból – ezúttal a Gondosóra programról, az elektronikus ügyintézésről, valamint a veszélyes – és elektronikai hulladék gyűjtés tavaszi akciójáról számolunk be.
Gondosóra program
Alanyi jogon elérhető minden 65 év felletti magyarországi lakos számára a Gondosóra program, aminek elsődleges célja az otthoni, önálló életvitel meghosszabbítása. Azok, akik regisztrálnak a programra, egy olyan eszközt kapnak, ami viselhető akár a csuklón, akár a nyakba akasztva, és egy országos jelzőrendszer része. Az eszköz használatával az idős emberek egyetlen gomb megnyomásával kapcsolatba léphetnek egy diszpécserközponttal, ahol képzett munkatársak igyekeznek megoldani a felmerült problémát. Szükség esetén hívják az előre megadott kontaktszemélyt (aki földrajzilag a közelben tartózkodik), hogy oldja meg a problémát vagy annak megfelelően intézkedhessen. Így akár a távolabb élő család is biztonságban tudhatja idős hozzátartozóját.
Hogy működik ez konkrét esetben?
- Segítségkérés esetén a bajban lévő felhasználó megnyomja a készülékén található gombot.
- Az eszköz jelzést küld a diszpécserközpont felé.
- A diszpécserközpont felveszi a kapcsolatot a felhasználóval, értékeli a helyzetet.
- Kezdeményezi a segítségnyújtást, értesíti a megadott kontaktszemélyt.
- Indokolt esetben a sürgősségi segélyhívó értesítése is megtörténhet.
Vészhelyzetben továbbra is a 112-t szükséges hívni, a készülék nem riaszt közvetlenül orvost, hatóságot, nem sürgősségi segélyhívó. Indokolt esetben azonban a diszpécserközpont ebben segíthet.
A programról a Gondosóra program oldalán bővebb tájékoztatás is elérhető, regisztrálni is itt lehet.
Veszélyeshulladék és elektronikai hulladék gyűjtés lesz
A tavaszi nagytakarítás során végre leadhatjuk az otthon talált veszélyes- és elektronikai hulladékot. A gyűjtés időpontja április 15., szombat, vásártér, 9 órától 12 óráig.
Veszélyes hulladék lista:
- Festék maradvány (szilád, folyékony)
- Olajos flakon
- Fáradtolaj
- Sprays flakon
- Fénycső
- Nyomtató patron, toner
- Hígító
- Étolaj
- Elem
- Fagyálló
Elektronikai hulladék lista:
- Háztartási kis-, és nagygépek
- Mosógép, hűtőgép, porszívó, konyhai robotgépek
- Hajszárító, varrógép, vasaló, hajvágó, mikro, centrifuga, gázbojler, gáztűzhely
- Szórakoztató elektronikai cikkek
- Hifi, magnó, CD lejátszó, televízió, rádió, telefon
- Irodatechnikai berendezések
- Nyomtató, monitor, számítógép
- Barkácsgépek
A gyűjtést két különböző, arra külön engedéllyel rendelkező cég végzi, így kérjük, hogy a leadni kívánt hulladékokat külön csoportosítva hozzák! Szétszerelt állapotú berendezés nem adható le, hűtőszekrény csak motorral adható le! A terület kamerával megfigyelt terület! Aki a gyűjtést megelőzően hulladékot helyez el a területen, az szabálysértést követ el és hatósági eljárás indul ellene!
A felsorolt hulladékokon kívül más hulladékot nem áll módjában átvenni az átvevőknek! A gyűjtés során csak a háztartásban keletkezett veszélyes és elektronikus hulladék adható le háztartási mennyiségben!
Kérjük a lakosságot, hogy a hulladékfajtákat külön csomagolva, a folyékony hulladékokat csepegés mentes edényben hozzák! Az önkormányzat fenntartja azt a jogát, hogy a gyűjtést a meghirdetett időpont (1200óra) előtt lezárja, amennyiben a szállító gépjárművek terhelése elérte a maximumot.
Elektronikus ügyintézés
A nagytömegű iratok postai kiküldése során felmerülnek olyan jogos adózói igények, hogy szeretnék a jövőben elektronikusan tartani a kapcsolatot az önkormányzati adóhatósággal, illetve elektronikus úton fizetni az adókat, díjakat.
Az elektronikus kapcsolattartással teljes mértékben megszüntethető a papír alapú ügyintézés (https://dunafoldvar.hu/oldal/e-ugyintezes/).
Az elektronikus ügyintézés olcsóbbá, egyszerűbbé, hatékonyabbá, gyorsabbá és környezetbaráttá teszi az ügyintézést.
Az elektronikus ügyintézés segítségével a nap 24 órájában lehetőség van az ügyek intézésére, nem kell a tértivevényes levelekért a postára járni, az állampolgárok lekérdezhetik bevallásaikat, számlaegyenlegeiket, fizethetnek elektronikusan otthonról is stb.
Ehhez a magánszemélyeknek kell egy ún. „Rendelkezési Nyilvántartásban” (a továbbiakban: RNY) megváltoztatni – elektronikusra átállítani – az ügyintézés módját.
A RNY a természetes személyek és szervezetek elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván és azt az arra jogosult szervek felé megismerhetővé teszi.
A RNY ügyfelei azonosítási és kapcsolattartási módokkal, illetve egyéb elektronikus szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos nyilatkozatokat tehetnek meg, mely rendelkezések teljes bizonyító erővel bírnak.
Az ügyintézési rendelkezés első alkalommal abban az esetben tehető meg elektronikusan a https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/ oldalon, valamint az országos telefonos ügyfélszolgálat (Kormányzati Ügyfélvonal) 1818-as számán, amennyiben a természetes személy ügyfél rendelkezik a jogszabályban előírt elektronikus azonosítási szolgáltatás valamelyikével (Ügyfélkapu, tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány, vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítás).
Az RNY önkéntesen vehető igénybe, amelynek során elsőként alaprendelkezést kell tenni, további rendelkezések (például meghatalmazások) ezt követően tehetők.
Az alaprendelkezés tulajdonképpen egy nyilatkozat, amelyben a felhasználó (adózó) meghatározhatja, hogy engedélyezi-e hivatalos ügyintézései során az internetes vagy telefonos ügyintézést és meghatározhatja a hivatalos ügyekben kapcsolattartásra használható elektronikus és postai adatait.
Itt lehet rögzíteni a hivatalos kapcsolattartásra szolgáló elektronikus levelezési címet, telefonszámot, SMS, telefax és postai elérhetőségeket is.
Elektronikus azonosítás hiányában kizárólag személyesen teheti meg a regisztrációt a természetes személy,
1. valamennyi kormányablak és okmányiroda ügyfélszolgálatán,
2. a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Kiemelt Ügyfélszolgálatán.
RNY-nyel kapcsolatban további információk érhetőek el a https://www.nyilvantarto.hu/…/rny/rny-igenybevetel_modja honlapon.
Fontos tudni azonban, hogy aki az elektronikus ügyintézés érdekében RNY-ban nyilatkozatot tesz, ő a továbbiakban nem fog papír alapon kapni sem határozatot, sem fizetési értesítőt, illetve felszólítást, sem pedig csekket.
Minden értesítés a tárhelyére fog érkezni és abban az esetben is joghatás kiváltására lesz alkalmas, ha arról az ügyfél azért nem értesül, mert pl. nem nyitotta meg időben a küldeményt.